Vauxhall Corsa-C Forum banner

Corsa C CANBUS ?

32K views 33 replies 11 participants last post by  Dann  
#1 ·
Heeft de Corsa C CAN-BUS of niet?

Ik heb gezegd dat de Corsa D de enige is die CAN-BUS heeft, niet C.

Bedankt

#8 · (Edited)
Vanaf 8/2004 zijn alle Corsa C's CAN-bus. De gemakkelijkste manier om dit te zien, is aan de stereo. Als het een 2-cijferige stereo is, bijvoorbeeld cd30, is het CAN-bus.

Wat betreft de TID/MFD, de Astra G is geen CAN. Het display werkt wel, maar niet goed. Omdat de jouwe CAN-bus is, is het display gecodeerd op de OEM hu (alleen sommige modellen).

Er is geen echt voordeel van het plaatsen van de Astra G TID/MFD, tenzij het een navigatietoestel is. De GID- en CID-displays moeten opnieuw worden bedraad om in de Corsa te werken, wat niet eenvoudig maar wel haalbaar is.

#10 ·
Vanaf 8/2004 zijn alle Corsa C's canbus. De gemakkelijkste manier om dit te zien, is aan de stereo. Als het een 2-cijferige stereo is, bijvoorbeeld cd30, dan is het canbus.

Wat betreft de tid/mfd, de astra g is geen canbus, het display werkt wel, maar niet goed. Omdat de jouwe canbus is, is het display gecodeerd op de oem hu (alleen sommige modellen).

Er is geen echt voordeel om de astra g tid/mfd te monteren, tenzij het een navigatie-eenheid is. De gid- en cid-displays moeten opnieuw worden bedraad om in de corsa te werken, wat niet eenvoudig maar wel te doen is.
Ik las op VxOn dat als je 6 knoppen op je stuur hebt, het half canbus is, maar als je 4 knoppen en 2 scrollwielen hebt, dan is het volledig... ? Misschien geldt dat alleen voor de andere auto's in de reeks?

Heb je hetzelfde gehoord, flash22?

Wat betreft de boordcomputer - gisteren ontdekt dat als je een HeadUnit hebt met BC of 'BoardControl' erop, je de boordsoftware kunt activeren om je brandstofverbruik, rit, bereik etc. te geven...

Ik ben nog steeds meer aan het uitzoeken en zal mijn C meenemen om hem aan te sluiten op de Tech2 om te zien of het klopt.

Laat het je weten.

Wat betreft navigatie - http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthread.php?t=158299 - was VX geĂŻnstalleerd toen ik de auto kocht, dus het kan zeker. Ik probeer ook meer te weten te komen over de connectoren. Als ik deze week veel vrije tijd heb, zal ik het dashboard strippen en veel foto's maken ;)

We zullen zien hoeveel werk ik eerst heb...

#9 ·
Het is mogelijk om een scherm van de MID Astra G in mijn Corsa C (die CAN-BUS leidt) te installeren. Ik heb gezien dat dit in latere modellen kan. Vormt de CAN-BUS een belemmering voor de installatie?

Laat me opties aanbevelen voor het installeren van de boordcomputer in mijn Corsa C?

PS: Sorry voor mijn Engels

PS2: En het is goedkoop: P

#11 ·
Ik begrijp het, mijn auto heeft 6 knoppen op het stuur, niet 4, en de radio brengt k, CD30, BC heeft de knop.

Volgens de lezing wil je de radio met Tech2 opnieuw inplannen om de boordcomputer te activeren, dit is mogelijk met de display van herkomst (TID).

#17 · (Edited)
antwoordde je in je thread 1800sriy

wolfox. kijk eens in 1800sriy andere thread, daar zie je de display die je nodig hebt. Als je eenmaal de juiste display hebt, kun je de BC activeren via tech 2, kijk hier. http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthread.php?t=158299
Dus het gaat om mij? Corsa is mijn 2006, of .. na de restyling, heeft een andere radio, een CD 30 mp3.

CID is erg omslachtig, ik zou graag iets discreter installeren, zoals de MID van een Astra G of iets dergelijks, bedankt.

#18 ·
Het display op de foto in de bovenstaande link is een navigatiedisplay en heeft dezelfde grootte als de standaard tid/mfd. Zoals ik al eerder zei, zoek een van die displays (je hebt de identiteitscode van een navigatiedisplay nodig), wissel hem om en zet de bc aan via tech 2, klaar.

#20 ·
dat is een cd 30, een mid wordt gebruikt in een vectra b en de vroege omega corsa c's gebruiken een tid/mfd en de sat nav in de corsa gebruikt een gid (er zijn 2 typen standaard en dubbele hoogte) of een cid wat is de kleurendisplay

De bc werkt niet met de tid/mfd maar wel met een gid display bij activering met tech 2

#21 ·
Een vriend vertelde me dat ik met mijn officiële chassisnummer naar de Opel ging en vroeg of de bediening misschien op CAN-BUS zit, maar niet de rest van de auto.

Kan dit waar zijn?

Kon het navigatiescherm (GID) van dienst zijn?

Hij geloofde van niet.

#25 ·
Hoi WolFox,

Het is het GID-scherm dat je zoekt - ik heb de foto's zoals beloofd, maar ben vandaag behoorlijk druk met werk - ik zal ze de komende dagen uploaden en dan kun je de serienummers en identificatiecodes krijgen voor het onderdeel dat je nodig hebt.

Groeten

#27 ·

Nu vertelt een andere contactpersoon me dat alle Corsa C's CAN-BUS zijn en een collega ook, met een Corsa C uit 2001, het soepel zou kunnen installeren, net als ik.

Is dat waar?

PS: mijn Corsa is uit 2006.