Vauxhall Corsa-C Forum banner

Snelheidsmeter werkt niet

38K views 38 replies 8 participants last post by  tridley  
#1 ·
Hallo mensen :)

Onlangs werkte mijn snelheidsmeter niet meer en gaf de code voor de snelheidssensor, dus ik heb die vervangen en de code gewist en hij werkt nog steeds niet. Ik heb ook de zekering vervangen, maar dat werkte niet.

Iemand ideeën wat er gerepareerd moet worden?

#2 ·
De gebruikelijke verdachte is de hoofdaansluiting aan de achterkant van het dashboard, zorg ervoor dat deze schoon is, elektrische contactreiniger op de pinnen zou de moeite waard zijn en controleer of deze stevig is aangedrukt zodat er een goede verbinding is, of het kan de snelheidsmeterpod op de dashboard-pcb zijn, maar dat is ongebruikelijk, aangezien je de sensor hebt vervangen, betwijfel ik of het dat is.

#15 · (Edited)
Probeer een andere sensor. Is de draad beschadigd? De BCM moet een signaal ontvangen en dit vervolgens doorgeven aan de snelheidsmeterpod. Niet zekering gerelateerd, misschien heb je een fout met de BCM. --------- Net ontdekt dat de sensor voedt naar een signaalversterker, deze heeft ook een 10A zekeringbeveiliging, dit gaat allemaal naar pin 59 op de ECU.

#22 ·
kunt u een continuïteitstest uitvoeren tussen het sensoreinde van de kabel en de plugverbinding die op de foto te zien is, aangezien er een interne breuk in een draad kan zitten.
Hoe kan ik dat doen? :)