Vauxhall Corsa-C Forum banner

jaki gatunek oleju 5w30, 5w40 czy 10w40? (Corsa C 2003, 1.2)

20K views 13 replies 9 participants last post by  jackripper69  
#1 ·
Cześć wszystkim

Zastanawiam się, jaki jest prawidłowy/najlepszy gatunek oleju, którego powinienem użyć do silnika Corsa C 2003, 1.2 eco.

Eurocarparts pokazuje 0w40 lub 5w40, Halfords pokazuje 10w40, a Amazon pokazuje 5w30, wszystko dla mojej Corsy, gdy używam opcji wyszukiwania po numerze rejestracyjnym na ich stronach internetowych.

Wszelkie rady mile widziane.

Pozdrawiam
 
#6 · (Edited)
Używam 10w40, ponieważ to zatrzymuje grzechot łańcucha i pompy. Mój samochód nie zużywa oleju, ma 72000 na liczniku, więc zobaczymy, jak długo wytrzyma.

Serwisowałem go dwa razy w ciągu ostatnich 8 miesięcy użytkowania, ale nie przejechałem nawet 10000 mil. Zalecam wymianę oleju i filtra co 5000 mil, ponieważ filtry są podatne na zapadanie się.

Mam nadzieję, że to pomoże

Cal
 
#8 ·
Używam 10w40 w moich grzechotnikach łańcuchowych od 19 lat. Nigdy nie miałem problemu.
Jak wspomniano, po prostu regularnie wymieniaj olej co 5000 mil.
5w30 pełny i 10w40 półsyntetyczny są wymienione w instrukcji obsługi, w 2.2 5w30 było zalecane tylko dla wysokich przebiegów rocznych 20 000+ rocznie dla dłuższych interwałów wymiany 10 000 mil powyżej 5 000 mil z 10w40 co 6 miesięcy lub co nastąpi wcześniej.
Nawet używałem 15w40 i 20w50 w 1.2, ponieważ było za darmo :lol:
 
#13 ·
fwiw (Myślę, że rozważaliśmy to w poprzednim wątku, więc będę - jak na moje standardy - krótki) wszystkie powyższe powody. Tolerancje znacznie szersze w czasach przed CADCAM, 20W/50, 'uzupełnianie' tak powszechne, że wiele samochodów miało skutecznie świeży olej (ale nie filtry) na bieżąco. Teraz 20W/50 obciążyłoby silnik, zwiększyłoby l/100km i gCO2/km. Dodajmy do tego, że nowe samochody kupują osoby, które są na kołowrotku wiecznych płatności za 3-letnie leasingi, częścią słodzika są 20k/2-letnie interwały serwisowe. Będzie interesujące zobaczyć, ile samochodów z 2010 roku wytrzyma ponad 320 000 mil na takim traktowaniu, w porównaniu do samochodów z lat 2000, które miały podobne tolerancje, ale właściciele byli bardziej skłonni traktować je szmatką nasączoną olejem co 16 000 km lub przynajmniej corocznie.